Csak úgy a magam egyszerű horgászmódján szeretnék írni pár számomra kedves hal horgászatáról, melyekhez kevésnek találom a neten fellelhető információt....
Szivesen válaszolok a megjegyzésekben elhangzó kérdésekre is....illetve azt mondom beszéljük meg mint ahogy horgászokhoz illik :) Amennyiben további kérdésed van a busahorgászattal kapcsolatban bátran kérdezz a hzoltn@gmail.com emailcímen vagy egyszerűen a kicsit lejjebb bal oldalt található kapcsolat felvételi űrlapon.

AZ OLDALT FOLYAMATOSAN FRISSÍTEM, BŐVÍTEM, LÁTOGASS VISSZA KÉSŐBB IS :)
!!!MEGNYÍLT A WEBÁRUHÁZAM!!! www.busahorgaszat.hu

Kereső

Bal oldalt függőlegesen: BUSA HORGÁSZAT címszó alatt találod, meg a busázás, mikéntjéről, saját, és egyre több lelkes busahorgász tapasztalatából született írásokat. Legtöbb bejegyzés számokkal van ellátva, hogy sorrendbeli fejezetekbe foglalva olvashassa el a busázni vágyó látogató a megfigyeléseket, törvényszerűségeket, stb. Jó olvasást kívánok! és sok sok szabályos horgászmódszerrel zsákmányolt busát!

A képre kattintva eljuthatsz a webshopomra!

Évzáró és évnyitó gondolatok

   Bevallom, mint busahorgász, eddig sem kellett szerénykednem. A fogási statisztikámat tekintve, az elmúlt év sem alakult másként. Ismét közel 200 darab busát sikerült szákba terelnem. Azonban hozzá kell tennem, már rég nem a mennyiség vonz újra és újra egy-egy busahorgászatra. Talán, ha egyet sem fognék akkor is élménydúsan, elégedetten zárnám a horgásznapot. Ez a kifogott mennyiség, inkább azoknak a hitetlenkedőknek szól, akik még mindig nem tekintik valódi sporthalnak a busát. Aki eredményesen - az általam ismertetett, illetve hasonló módszerek alapján - horgászik busára, annak nem kell ecsetelnem, a busázás izgalmának, szépségének milyenségét. Részegítő. Öröm figyelni ezeket a halakat. Lesni mozgásukat, vonulásukat, szinte testközelből...Valahol mindig is a természet, a vadvilág vonzott a vízpartra, busázás közben, minthogy nem a spiccet lessük elvakultan, sokkal inkább a vizet kémleljük, jobban részeseivé válunk ennek. Részemről bele sem tudok unni, a 2,5 nap folyamatos horgászat volt az, hogy na ez jól esett, de hazafelé úton már azon gondolkodtam, mikor tudok újra a vízpartra menni....
   Szóval számomra egy szokványos év volt a fogást illetően, a busa megismerésében pedig mérföld kő.
   Ugye mert elkezdtem itt írogatni a magam módján, és olykor nem tudtam a feltett kérdésekre a választ. Hát jobban odafigyeltem legközelebb, mit és hogyan csinálok. Mik azok az apró részletek melyek sikeressé teszik a horgászatom? Mi az amit itt írás közben kihagyok? Mert sok-sok horgásztárssal ismerkedtem meg. Van akinek bejöttek a tanácsaim, és van akinek nem. Próbáltam rájönni mért van ez így, és azt hiszem meg is találtam a választ.
  Legfőbb hiba az etetés volt. Busahorgászatnál a busákhoz alkalmazkodva kell etetni. S talán hibáztam, mikor megpróbáltam mennyiségeket, perceket írni. Mert nem lehet mennyiségeket, időpontokat írni. Vannak esetek mikor egyetlen apró spriccelésre is megindulnak a busák felénk, míg máskor sok köbméter befelhősített vízzel jönnek csak a közelünkbe. Meg aztán fel kell tudni ismerni, mikor vannak ott. A busa érzékenyen reagálhat, ha hangoskodunk, dobogunk, csörgünk. De pl. ez sem feltétlenül igaz. Többször előfordult már velem, hogy épp csak bemerítettem a busát, már görbült a másik bot, s indult volna a víz felé, és bizony a busafárasztás nem a legcsendesebb része a horgászatnak.
   Szóval a lényeg: figyelni kell. Figyelni kell a vizet, figyelni kell a halakat. Én szinte vadász vagyok. Nem a távolban látott busacsapatra horgászom a látott helyen, hanem saját területemre csalom őket, és becsapom őket. Ezáltal sok mindenben megváltozik horgászat milyensége.
   Sok minden azonban még további kérdéseket vet fel a busákkal kapcsolatban. Legalábbis számomra, aki szeretném ennél is jobban megismerni ezeket a halakat.
   Az idei év remélem komoly áttörés lesz busahorgászatban, mert bár a planktontablettás módszernek sem jutottam még a végére: egy sokkal finomabb horgászmódszer tökéletesítésére szánom ezt az évet. Leveleiteket, kérdéseiteket továbbra is szívesen várom. S ha minden igaz akkor néhány kisebb busázó találkozót is szervezek az idén, amelyen találkozhatunk, s a víz mellett élesben horgászva leshetitek el a busahorgászat mikéntjét. Sőt! meglehet én horgászom majd a legkevesebbet :)
    Akkor kezdjünk bele ebbe az évbe is!
 
   
  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése